تبلیغات

اگر سوزش معده دارید این 5 کار را نکنید

اگر سوزش معده دارید این 5 کار را نکنید

Image result

مه ما از احساس سوزش در قفسه سینه و گلوی خود و مزه ی تلخ دهان آگاهی داریم. بله، سوزش معده. براساس مطالعات موسسه ملی سلامت هرکسی در طول زندگی با این علائم برخورد داشته است.

ما باید بیشتر در این مورد بدانیم غذاهای تند، باعث سوزش معده می شوند و حتی غذاهای چرب نیز در این مورد بی تقصیر نیستند.
سوزش معده بیماری نیست
آنچه که باید بدانید این است، سوزش معده در واقع یک بیماری نیست بلکه یک نشانه است. در واقع بازگشت اسید به معده باعث سوزش می شود که از دیگر علائم آن، سرفه ی خشک، گلو درد و استفراغ است. دو علت اصلی برای این رفلکس وجود دارد. یکی اینکه اصلی ترین مشکلات دارویی در بیماران این است که قسمت بالایی معده به سمت حفره قفسه سینه کشیده می شود ولی غذاها و رفتارها یا حرکات خاص می توانند عضلات معده را شل کنند. البته محرک های غذایی برای هر بیمار متفاوت است. غذاهای کافئین دار و نوشابه ها نیز باعث رفلکس معده می شوند.

الکل و تنباکو باعث فشار بر روی قسمت تحتانی عضلات مری شده که این امر باعث اسیدی شدن و کاهش بزاق می شود. با کاهش بزاق قادر به پاک کردن اسید معده نخواهید بود و این امر سبب سوزش بیشتر می شود.
عادت آدامس خوردن:
اگر از طرفداران آدامس با طعم نعناع هستید با تغییر آن به طعم های دیگر به شل کردن ماهیچه معده خود کمک کنید و از اسیدی شدن آن محافظت نمایید.
خوردن  غذا در آخر شب:
بیماران دارای سوزش معده باید ۲ ساعت قبل از خواب از خوردن پرهیز کنند.
زمانی که چیزی خورده اید به هر حالتی که باشید اسید به مری بر می گردد و زمانی که با پا زدن شروع به هضم غذا می کنید در واقع اسید بیشتری را وارد معده می کنید.
ضیافت های مفرح شما:
هنگامی که شما در یک مهمانی شروع به خوردن انواع بوقلمون- پوره سیب زمینی و… می کنید، بدن شما با حرکت سریع غذا شروع به تولید اسید می کند و چون حجم غذای وارد شده زیاد است همه اسید معده نمی تواند در روده تخلیه شود. بنابراین وارد مری و معده ی شما می شود.

پاسخ دهید

9 نظر

Grady  ۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۴:۱۹:۱۵

Somebody essentially assist to make critically posts I would state. This is the very first time I frequented your web page and so far? I amazed with the analysis you made to make this particular post amazing. Magnificent activity!

juliannemoeller.wordpress.com  ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۰۷:۵۵:۵۴

You should be a part of a contest for one of the best blogs on the internet. I'm going to highly recommend this site!

Lamar  ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۸:۱۵:۴۵

It's perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this submit and if I may I want to counsel you few fascinating issues or suggestions. Maybe you could write next articles regarding this article. I want to learn even more things about it! http://english.lesmaraichers.com/index.php/component/k2/itemlist/user/16579

Ada  ۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۱۶:۱۳:۵۰

I'm gone to say to my little brother, that he should also go to see this website on regular basis to obtain updated from latest reports. http://www.efli.in/component/k2/itemlist/user/3144

std testing  ۱۳۹۶/۰۴/۰۲ - ۱۷:۱۴:۲۸

ریشه از خود نوشتن در حالی که ظاهر شدن دلنشین اصل آیا واقعا حل و فصل بسیار خوب با من پس از برخی از زمان. جایی در سراسر پاراگراف شما موفق به من مؤمن اما تنها برای بسیار در حالی که کوتاه. من با این حال کردم مشکل خود را با جهش در مفروضات و یک خواهد را خوب به پر کسانی که معافیت. در صورتی که شما که می توانید انجام من خواهد قطعا بود در گم. http://www.stdtestingnearme.club/

spencegjphgqvsea.soup.io  ۱۳۹۶/۰۴/۰۶ - ۱۳:۴۱:۰۶

Heya i am for the first time here. I found this board and I in finding It really useful & it helped me out a lot. I'm hoping to present one thing again and aid others like you aided me.

tallertina.sosblogs.com  ۱۳۹۶/۰۴/۰۹ - ۰۲:۵۴:۱۳

hi!,I really like your writing so a lot! proportion we be in contact more about your article on AOL? I require an expert in this area to resolve my problem. Maybe that is you! Having a look ahead to see you.

How do you get taller?  ۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۱۸:۳۵:۰۰

We stumbled over here coming from a different web page and thought I might check things out. I like what I see so i am just following you. Look forward to finding out about your web page yet again.

AstelCib  ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۳:۰۱:۲۰

http://bit.ly/3i9N9aG - Безумный Макс смотреть онлайн